b12 spruta...

Nu är de ju så att ni vet ju inte allt om mig mer än om just kroppen o gbp...
Men jag har andra svårigheter som begränsar mig så kopiöst mkt, det finns inte så mkt jag igentligen klarar av och jag har fram tills nu varit fast bestämd över att inte skriva om det här utan enbart fokusera på det kroppsliga.
Men jag lider av en fruktansvärd agorafobi bla vilket begränsar mig mkt till hemmet, mer än så vill jag inte ta upp i detta inlägg iaf.
Det innebär att jag inte tar mig till vct eller sjukhus så himmla lätt och i många avseenden har jag då riskerat min hälsa mitt liv för att jag inte klarat av att ta mig ut.
Det låter säkert konstigt för er som inte har haft eller upplevt det på nära håll, men det är tufft.
Det innebär att jag inte tar mig till vct för att ta mina b12 sprutor som jag vet är livs viktiga.
Min mor startade då kampen om att hitta ngn som kunde komma hem o ta den på mig.
Vct sa att dom gjorde inte hembesök utan det var hemsjukvårdens sak, så jag o min mor hade ett möte hemma med läkare o sköterska från hemsjukvården.
Men pga att den bara ska tas en gång i månaden gjorde dom inte det utan det var enligt dom vct sak att ta tag i.
Jag undrade oxå då om inte min mor kunde ta den på mig då hon är undersköterska men det fick hon inte utan man va tvungen att vara en sjuksköterska. Suck..
Och eftersom jag är inskriven på öppen psykiatrin här så tyckte dom att en sköterska därifrån kunde komma o ta den så jag kontakta min psykolog o fråga om hon kunde höra med sköterskan, men eftersom det inte är en psyk medicin så gör dom inte det..
Så just nu är man i ett dött läge känns det som =(
Och jag kan inte förstå att det ska vara så svårt?!!
En jävla spruta i månaden... och jag vet ju hur otroligt viktig den är och det gör ju att man blir aningen mer panikslagen då tiden går...
klarar knappt av att svälja tabletter längre så jag har fått begränsa till dom jag verkligen måste ta för att ens komma upp ur sängen...
Tänk om ngt någon gång kunde flyta på

Kommentarer
Postat av: Terhi

Det finns väl privatläkare/sköterskor som gör hembesök. Googla lite.

2011-05-12 @ 12:46:00
Postat av: jenny

Blir så lessen när jag läser hur svårt du har det och inte får någon hjälp.

Är hemskt att inte sjukvårdspersonal tror på en, är själv i samma situation men pga svår smärta som dom tror att alvedon hjälper på :(

När jag hade b-12 brist så fick jag lära mig själv att ta dom i låret. Skulle ta 3/vecka och sedan färre....

fråga om någon kan visa dig och din mamma hur man gör.

Håller tummar och tå för dig!

Krya på dig. Kram Jenny

2011-05-12 @ 14:36:54
Postat av: Emma

Jag tycker att det låter så märkligt. Jag själv jobbar inom hemtjänsten. På alla vårdcentraler finns det distriksköterskor som gör hembesök för att fylla på dosetter, ge sprutor osv osv. Det har du absolut rätt till.



Jag tycker du borde gå genom handikappsenheten som finns i varje kommun. Genom dom kan ddu bli beviljad hemtjänst för att få hjälp med saker du inte klarar av själv. Tex städning, ledsagning till VC osv. Och som sagt så finns det alltid distriktor som gör hembesök hela dagarna i princip, som finns på VC.

2011-05-12 @ 21:03:31
Postat av: Maria

Kan du inte ta tabl fram tills den krångliga byråkratin löser sig och dem som ska tar sitt ansvar!! Jag tar mina b12 tab varje dag! Kanske ngt för dig!!

2011-05-13 @ 09:15:41
Postat av: Linda

Om jag bodde närmare dig skulle jag kommit hem och gett dig dem/kram

2011-05-16 @ 21:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0