Vi har flyttat och jag älskar mitt hem

För första gången på säkert 12år trivs jag och älskar den lgh vi har idag.
Den är stor och rymlig, vi har en etage lgh på 6rum och kök med 2 toaletter.
Den är på 147kvm om jag inte minns fel.
Vi har bubbelbadkar och ångbastu.
jag älskar ju att bada så det kunde ju inte vara bättre tyvärr har det blivit så när jag gått ner så mkt i vikt att det gör ont att ligga i badkaret, svanskota och ryggrad ömmar då så i regel blir det bara korta dopp för mig =/
Och jag känner mig ofta som en städ tant ;) eftersom jag går hemma anser jag att det är min skylldighet som fru och mamma att ha iordning vårat hem på bästa sätt, min familj ska inte behöva bo i ett stökigt och skitigt hem.
Men med tanke på min kropp, näringsbrist och alla krempor jag har så tar det en evighet att städa alla 6rum men skam den som ger sig, mkt ska till för att jag inte ska städa en dag.
Har satt det som morgon rutin att försöka ha det mesta gjort innan lunch och jag brukar klara det =)
Så det mesta är ju igentligen bra, jag älskar min man och mina underbara barn, jag älskar djuren och lägenheten... men jag skulle behöva få äta oxå =( så länge kroppen är så här kommer jag väl ha ständig ångest och känslan av hopplöshet... Jag är ofta less på att det svartnar för ögonen, snurrar.. att ha ont från fot till huvud... att vara så förbannat hungrig.. och jag hatar att jag inte längre klarar av allt det där jag vill göra..
Men bortsett hatet mot mig själv och den jag har blivit så är allt runtomkring mig bra, och jag vet att min familj finns där och älskar mig in i det sista...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Lilla sötsnuttan,tufft som vanligt men ändå med en lite glädje att du/ni har fått en bostad som ger er utrymme.Har ni sålt valparna,eller har ni vovsingar som springer omkring och gör hysss.Tänker som vanligt på dej varje dag och kan bara be till en GUD som jag inte tror på att allt ska lösa sig!Kramelikram Ellinor

2011-11-21 @ 08:42:13
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0