Jag vet inte vad jag ska skriva...

Jag önskar så att jag kunde få skriva om en lite förbättring om ngt possitivt iaf, men jag har inget glädjande alls att skriva om mig och min skit kropp =(
Idag har jag varit på sjukhus i 5v och 4dagar och jag mår skit på många plan, både psykiskt och fysiskt.
Efter att peggen opererades in har det blivit sämre, först hade jag ju sjuka smärtor länge och sen har jag kräkts som en idiot, värre än någonsin =(
Jag hade permis i helgen för att fira påsk med min familj, jag åkte torsdag eftermiddag och kom tillbaka måndag förmiddag, under denna tid hade jag ju varken näringsdropp eller vällingen till peggen vilket visade sig i att jag gick ner i vikt, 3,2-3,3kg på dom dagarna och det kan tyckas som lite men för mig är det massa speciellt när jag ska upp i vikt och inte ner =(
Jag åt påskmat och en massa godis i helgen men eftersom allt kommer upp så gav det ju ingen utdelning, mer än att jag fick känna smaken och tugga, känna mig lite normal för en stund.
Idag på ronden fick jag veta att jag blir kvar i ett par veckor till..
Nu ska dom se till att vällingen fungerar och att jag får mängden ökad, tanken är att jag ska ha 1,5liter om dagen uppdelat på tre.
Och man ska tydligen helst få i sig vällingen på 30min men max en timme sen när magsäcken är van.
I onsdags då jag fick välling för första gången fick jag 5dl, men under en lång tid, fick 25ml i timmen.
Sen har det ju som sagt varit uppehåll men idag har jag fått vällingen igen 5dl men nu är det ökat till 50ml i timmen.
Nu är det bara att hoppas på att inget börjar strula för då ger jag upp, det har varit på tok för mkt bakslag den sista tiden och ytterligare ett skulle jag inte orka med...


Jag vet inte om ni vill läsa om mitt gnäll, mina tankar och funderingar?
Tycker ni det är någon ide att jag skriver vidare trots att inget bra händer eller ska man pausa och vänta och se om det vänder och händer bra saker?
Jag gillar ju att ha bloggen att beklaga mig på men det kan ju bli tjatigt kan jag tänka mig...
vette sjutton hur jag ska göra med bloggen.....
Jag har ju inte så mkt för mig när jag ligger här så jag skulle ju kunna skriva en massa om vad som händer mig och runtomkring...
får fundera lite tror jag...

puss på er goa läsare

Kommentarer
Postat av: Terhi

Du behöver inte skriva så mycket, men ett litet livstecken då och då ser jag ju gärna annars börjar man undra om något gått riktigt galet.



Vad jag är nyfiken på också är vad personalen/läkarna säger om det hela, tex kräkningarna.



Även om det är jobbigt att vara hemifrån, så var ändå glad att de inte skickar iväg dig utan hjälp och hopp.



Kämpa på! Kram.

2012-04-10 @ 18:21:03
Postat av: Katta

Jag hoppas absolut att du har ork nog att fortsätta att skriva. Jag är dålig på att kommentera men är inne och läser ofta. Tänker på dig när du inte skriver och undrar hur det går. Håller tummarna för att du snart skall få må bra kram

2012-04-10 @ 19:25:16
Postat av: Anonym

Skriv bara om du har nytta av det! Inte för oss läsares skull. Är det en ventil och hjälp för dig så gnäll på bara:-) Kram

2012-04-11 @ 15:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0