Jaha...

Idag kommer fotografen för allers hit och jag tycker inte det är så spännande alls då jag verkligen hatar att vara med på kort =( men det är ju bara att bita ihop, men ibland undrar jag vad det är som fått mig att gå med på såna här saker, jag som inte vill synas är nu med i media lite här och där... eller ja jag vet varför jag gör det, från början va det ju att jag va så desperat efter hjälp men det har övergått till att jag anser att även baksidan av dessa operationer måste synas, för fy fan vad många gbp opererade det är där ute som lider i tysthet, nej något måste göras och dom måste koncentrera sig på att förbättra eftervården!
I stället för att ta tag i de komplikationer som tillkommer så skyller sjukvården på att det är psykiskt hos patienten, det är ju helt absurt!
Finns en gbp grupp på facebook, med alternativ.
Första gruppen där man får må dåligt och man behöver inte få skit för att man skriver om baksidan..
Har ju länge själv funderat på att öppna en sån sida men nu behöver jag inte det för det finns redan =)

Och hur mår jag då?
Som en potta skit kan man säga =(
Ont som satan i magen, ibland är det lugnare men fortfarande ont men mestadels är det rent för jävligt och tårarna bara rinner.
Hålet där gastrotuben sitter varar ngt så kopiöst ska ni veta, det kommer så det går igenom mina kläder (och dom på sjukhuset sa att det skulle inte vätska överhuvudtaget??) under plattan har det frätt sönder huden så det blöder och precis bredvid hålet har jag fått ngn äcklig böld, ser ut som en vårta typ, urk, den blöder oxå =( så det svider och bränner hela tiden och det är inte skönt för fem öre ska ni veta =(
Men i morgon ringer kirurgen mig, jag skulle ju få en knapp i stället så jag hoppas han har tid för att sätta den snart, sen måste jag få till ett möte där han förklarar om operationen, vad det innebär, vad som kan hända och gå fel.. så jag sen kan överväga det goda och det onda.
Nu är det ju fortfarande så att efter varje gång dom öppnat mig så har jag inte bara blivit lite sämre utan det har blivit sjuresor värre =( och jag, min familj vi orkar inte att jag skulle bli sämre igen det skulle knäcka mig för mycket.
Men nu är det bara att avvakta lite så får vi se vad som händer.

Förlåt för jag varit dålig på att skriva, men jag har ofta så ont och dom få stunder jag inte har riktigt så ont då ägnar jag mig åt barn och hem, men ska försöka förbättra mig =)

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Jag som har arbetat extremt mycket med sondskötsel vill bara ge dig ett tips.
1. Be om att få en bommulstops som man stryker på de irriterade områdena. Detta bildar en hinna som gör att du inte får lika mycket skavsår och det inte gör lika mycket ont.
2. Be om att få kompresser utskrivna som du klipper till mitten och sätter mellan hud och sonden. Då slipper du skavsåren med och du kan byta om det kläggar under dagen och så får du känna dig fräsch.

Lycka till med knappen

2012-08-30 @ 13:34:51
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Maria Jallow

Åh, gumman! Lägg du din energi på din familj när du orkar, det är viktigare. Måste vara urjobbigt just nu. Inflammationer är inte att leka med! :(

2012-09-02 @ 16:07:20
URL: http://startarom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0