Hoppas hoppas hoppas det bara varit en tillfällighet...........

Nej nej nej det händer bara inte, och efter varje gång under dagen har jag försökt hitta en ursäkt till problemet.
Mitt inre skriker av förtvivlan..
Jag har spytt denna dag så ni anar inte, jag är helt färdig och nej det är inte magsjuka =(
Jag har inte ens fått behålla min kära isglass eller kaffet, fan ni kan ju då bara ana hur panikslagen jag känner mig.
Trodde inte det va möjligt att livet kunde bli lite värre men idag har jag nog nått botten.
Kan inte ngt annat än hoppas på att jag vaknar i morgon och att jag då kan dricka lite av mitt kaffe och äta en isglass utan att kräkas.
Vet inte längre var jag ska ta vägen, har ingen att prata med som kan förstå mig heller.
Och ja jag vet att jag behöver dropp, jag vet att jag behöver bli inlagd någonstans.
Men för 14dagar sedan va jag berädd att åka in till KSS för att bli inlagd, även fast jag inte hade ngn blogg dator att ta med mig, men enligt sjukhuset så verkade det vara meningslöst för mig att åka dit för jag hade säkert blivit hem skickad igen.
Och nu är det så att efter jag va med i tidningarna, expressen och gt så vägrar jag åka någonstans innan jag fixat en dator, JA JAG TJATAR OM EN MINI PC, det är en trygghets grej för mig och ni som absolut inte kan förstå mig behöver INTE lämna ngn kommentar.. Jag vet verkligen inte hur jag ska få fram dom pengarna heller, det känns som om tiden är knapp och att jag fortast möjligast behöver lösa detta.
Dessvärre får vi inte köpa ngt på avbet heller och ngt lån får vi inte...
Men det är kul att leva i detta land utan pengar och utan sjukhusvård... jippi.
Men jag kämpar på till slut lär fk ge mig min sjukpenning helt enkelt, men det är jobbigt att slåss mot dom när man inte har någon energi.
Nu är tårarna återigen på väg, fan vad allt ska vara hopplöst hela tiden, jag är bara en människa och jag vet verkligen inte hur länge till jag orkar innan jag bryter ihop totalt...

Kommentarer
Postat av: sofi

Hej Linda idag har jag faktiskt tänkt på dig och jag tänker ofta på dig samt är in här och kikar läget då och då , de är hemskt att du ska behöva leva så här ! Men nu har jag kommit på en ide du kanske kan testa mixa maten och ta minimalt på skeden ? "försöka lura magsäcken" de kanske kan fungera läste de där om gurk bitarna de kanske är så att din magsäck inte klarar av "större bitar" skickar bamse kramar!!

2012-02-05 @ 19:19:06
URL: http://livetibyn.devote.se
Postat av: naxo - bloggen med tips!

görs?:D

2012-02-05 @ 20:05:51
URL: http://naxo.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hej Linda,



Kan du inte köpa en begagnad på blocket tills vidare?

Det viktiga är ju att du söker vård!

1200:- räcker till en mini-pc. Det finns ju fodral (rosa) och även rosa plastfilm att klistra på.

Kanske kommer mer pengar imorgon, från oss som har andra banker än du och sätter in.

2012-02-05 @ 22:35:39
Postat av: Danielas Lchf-Liv

En fråga, har inte du eller din man några anhöriga alls som kan hjälpa till ekonomiskt?

Det ser jag som en självklarhet och skulle själv hjälpa till om någon i min närhet behövde min hjälp.

Det verkar ju helskumt att INTE hjälpa till...

Kram

2012-02-05 @ 22:51:50
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: SN

Hej Linda!

Din situation är förfärlig och du ska inte behöva ha det såhär.

Du måste absolut anmäla om du inte redan gjort det samt kontakta en jurist. Såg att du varit i kontakt med någon tidigare men detta verkar mest gällt dina farhågor kring barnen osv?

Patientskadeguiden rekommenderar en jurist vid namn Dennis Brinkeback. Patienträtt är en av hans specialiteter.

E-post: [email protected]

Tel: 08-739 09 76, 070-722 89 59

Han är baserad i Stockholm men hjälper klienter i hela landet. Förstår om det är en ekonomisk fråga men RING så kan du ju i alla fall förhoppningsvis få råd och hjälp och eventuellt bli hänvisad vidare.



Finns även gratis rådgivning i form av bland annat:

Juristpunkten

Mån-fre kl. 09.00−12.00

Telefon: 08-50 00 13 40



Instämmer även med någon annan som skrev att du måste åka akut till ett annat sjukhus. (Ta även upp detta med den jurist du pratar med så vet du vad som gäller rent juridiskt. Kan inte tänka mig att ett sjukhus kan vägra vård i ditt tillstånd.)



Stå på dig och försök håll ut.

2012-02-06 @ 02:01:54
Postat av: Ellinor

Hej sötnäsa,funderade på om du har tagit kontakt med Patientnämnden?Det går att maila dom /Kram Ellinor

2012-02-06 @ 14:08:13
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Jag håller med Agnes. Strunt i en rosa och köp en billigare, alternativt en begagnad. Den funkar garanterat minst lika bra och då kan du snabbare prioritera dig själv i stället (sjukhusinläggning bla).



2012-02-08 @ 16:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0