Gäsp...

Jag är så trött..
Jag sover ju så oroligt, vaknar så många gg av att jag har ont.
Om det är en liten skarv på lakanet kan jag vakna av att det svider och ömmar i höften.
Jag vänder mig säkert tusen gånger per natt så ingen natt får jag ju sova rätt igenom och det är värdelöst.
Detta innebär ju att jag har rätt mkt tid att tänka på om natten, om det är så mycket jag inte förstår och som jag inte har några svar på.
Är det så här mitt liv ska vara nu?
Igår gjorde jag ju köttfärslimpa till familjen med potatismos och gräddsås.
Jag fick för mig att kanske jag hade en bra dag så jag tog pytte pytte lite köttfärslimpa med pytte lite mos..
Men nej jag hade ingen bra dag och fick gå till toa, det sjuka med mitt kräkande är att jag får inga kväljningar och jag behöver inte köra ner ngt i halsen utan jag går till toaletten böjer mig fram och gapar, sen kommer det bara som i en exorcisten film typ...
Så sjukt...
Vet att det är många som undrar om jag kör fingrarna i halsen eller om jag på annat sätt hjälper till för att kräkas, men svaret är nej.
Jag känner rätt snart efter att jag ätit om det kommer komma upp och om det typ fastnar så spelar det ingen roll hur länge jag står ut det kan variera mellan 30min upp till 12 timmar efter matintag och ändå behöver jag bara gapa och det kommer upp.
Så i min värld måste det va ngt stopp någonstans för efter så många timmar ska ju skiten ha passerat eller e jag dum?
men enligt sjukvården så är det ju inget fel... suck suck suck...
Jag har dom sista nätterna funderat på vad som kommer hända om jag blir inlagd på KSS.
Jag kommer ju dels behöva en "bodyguard" 24 timmar per dygn för att inte ge dom en chans att vara elaka och detta gäller ju personal och kirurger...
Helt sjukt igentligen att känna att man är så rädd för att bli inlagd på ett sjukhus som jag är för KSS.
Jag vet att många ur personalen är arga för jag har bloggat om deras bemötande och då har jag aldrig sagt några namn och inte hängt ut en enskild person.
Men om jag läggs in kommer jag ha med min dator och fortsätta mitt bloggande dagligen och jag tänker skriva om deras bemötande så fort det är ngt och så enkelt är det.
Men som sagt jag vet inte om det kommer bli inläggning än, det va min smärtläkare som prata om att det kunde bli aktuellt.
Om inte annat så behöver nog någon ge mig närings och vätske dropp snart.....
Ska ju till smärtläkaren den 10de igentligen men det verkar som om jag får skjuta på de tills vi får pengar då det är knapert just nu.... vi har ju ingen bil utan får ta sjuktaxi.
Ne ni nu lär jag fixa här lite medans värkmedicinen fungerar..
Ha en toppen söndag där ute....

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Vilken ångest när man vet att man behöver hjälp av personer man inte har förtroende för. Du har inte testat sova i saccosäck, det har ju gravida, kanske nått att testa på natten och lätt att ändra ställning när man ligger på den..Kramar, Lisbeth

2012-01-08 @ 20:28:26
URL: http://minresamot.blogspot.com/http://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0