Nu ska vi se...

Min syster hade hittat lite info på nätet ang gbp...


"Det jag vill fästa uppmärksamheten på är att ingen som läser fallbeskrivningen skall förledas att tro att profusa kräkningar tillhör "normalförloppet" efter gastric bypass. Förutom enstaka uppstötningar av nedsvald mat vid t ex för snabbt intag betraktar vi alltid kräkningar i efterförloppet till gastric bypass som patologiska. Den vanliga gastric bypasspatienten kräker aldrig eller kanske en enstaka gång efter operationen."

Om ni vill läsa hela artikel finns den här:
http://www.lakartidningen.se/includes/07showComments.php?articleId=12103

"Patientens magsäck rymmer efter en Gastrik-bypass bara lika mycket som en tändsticksask.
Småkräkningar är vanligt första månaderna efter kirurgin om portionerna blir förstora, om
patienten äter för fort eller om maten inte tuggas tillräckligt väl.
Bortsett från detta hör
ihållande kräkningar och buksmärta inte till det normala efter gastrik-bypass operation
utan bör
föranleda kontakt med överviktskirurg. Symptomen kan orsakas av för trång anastomos, sår i
magsäcksfickan eller tarmvred
(ileus) pga sammanväxningar,
knickbildning eller inre bråck."

Här har ni hela den artikeln:
http://www.ltv.se/ImageVault/Images/id_16041/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

Då kan man återigen undra varför alla tycker mina kräkningar inte gör ngt??!!! Det är ju fel! Var man än läser så är det INTE normalt med kräkningar...
Jag blir så ledsen och trött, varför får inte jag ngn hjälp? Vad är det som gör att vården bara kan ignorera mig?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan du inte kontakta den läkaren som skrivit artikeln???

2012-01-10 @ 19:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0