Så trött jag är...

Det är ju så att i längden blir ju det tjatigt oxå.
Jag är så trött jämt, fast med mitt dåliga järnvärde tycker jag att jag borde vara tröttare men kroppen har ju under så lång tid vant sig vid det.
Och på tal om järn så ska jag inte få järn i dropp mer, jag hade ju höjt mitt järn värde från 2 till 3 men det har inte varit så lätt för mig att ta mig till vct så jag har inte kunnat gå dit en gång i veckan utan jag har gått dom gånger mina ben och min kropp orkat men eftersom det inte va regelbundet tyckte vct att det inte va någon ide att ge mig det =(
Medans jag kan tycka att även fast de är få gånger jag kunnat gå dit så är det dock bättre än ingen gång, och som vanligt händer det inget annat.
Dom kommer inte med förslag eller något utan bara släpper det vind för våg.
Och jag som inte orkar tjafsa och bråka kan ju bara i mitt huvud fundera på varför dom "skiter" i mig?
Okej jag kanske är som alla säger "en jobbig patient" men även fast jag nu skulle vara det har jag inte någon rätt på min sida att få vård?
Det finns ju ngt som heter hemsjukvård varför kan inte dom komma och ge mig järn? Ge mig närings och vätske ersättning?
Det händer inget.
Distriktsköterskan kommer hem till mig var 14dag och ger mig min b12 spruta och hon har vid vissa tillfällen när hon varit här även tagit blodprov.
Detta med blodprov förstår jag inte mig på alls, varför tar dom det när dom ändå skiter i vad det visar?
Jag får provsvars kopior hem skickade och då brukar det va ett litet brev med oxå där det står att proverna visar på undernäring pga för dåligt matintag sen undrar dom hur jag får i mig min vätska eftersom jag enligt dom får i mig så lite och dom undrar om jag dricker ngt överhuvudtaget?!
Vad är det då dom inte förstått?
Gång på gång på gång har jag förklarat om både mat och vätske intaget och att det är rätt åt helvete med det, har dom lyssnat, nej!
Men efter jag fått provsvar och deras lilla brev så händer det inte ett skit.
Dom vet och dom ser ju på proverna hur otroligt dåligt skick jag är i...
Men det är ju bara jag, en jobbig patient, så då behövs det väl inte göras ngt....

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag blir GALEN,DU om någon har ju för helvete all rätt i världen att få hemsjukvård dagligen!Skriv till Patienombudsmannen....

Svär väldigt sällan men jag blir så för....d/kram

2012-01-05 @ 14:53:14
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0