Mäta för att byta till en "knapp"

Igår (läs onsdag) ringde dom från kirurgmot och undrade om jag kunde komma in nästa dag för att dra ut gastrotuben och mäta så att man sen kunde sätta dit en knapp, och absolut gick det bra.

Jag hade tid kl,11 och jag kan ärligt säga att tanken på att dom skulle dra ut slangen gjorde mig sjukt nervös och även illamående då jag tycker det är lite äckligt att ha en slang som går in i magen =//

Och det gjorde svin ont att dra ut den men det gick så fort, som tur är, gick lika fort att mäta och sätta i en ny slang.

Det visade sig att "ballongen" på insidan som är fylld med sterilt vatten bara innehöll 3ml och den ska innehålla 7-10ml, kanske det va därför det kom ut gojs för att den inte va tillräckligt fylld så kirurgen hoppades på att de skulle sluta nu.

Vi prata även om röntgen som ska göras då jag äter ngt och det gick inte att få ngn på sjukhuset i skövde att utföra den så antingen skulle jag till borås eller göteborg, och det känns okej att åka då jag verkligen verkligen vill gå till botten med mina problem. Sen pratade vi även om detta med att jag skulle träffa teamet på östra i göteborg han hade ju skickat remiss och jag har fått bekräftelsen men mer än så vet vi inte än.

För första gången känns det som om dom lägger lite tid på mig, inte för att dom tycker bättre om mig men kanske för att dom känner att dom måste? och det spelar inte mig så stor roll så länge ngt händer, alla andra kirurger som blundat för mig och mina problem måste tycka det är för jävligt nu då remisser skickas och jag börjar få hjälp.. Så just nu tackar jag min kirurg för att han gör detta trotts att han ansåg från första början att jag inte skulle få göra ngn gbp operation och att han sa att jag va som en fet lastbilschaufför, kommer ihåg det som om det hände igår (fast igentligen hände det 2003-2004 någon gång)

Men jag är inte långsint och han verkar inte heller vara det =P Sen vet jag att han stör sig på att jag gått ut i media och kvällspress men seriöst så tycker jag att denna sida av dessa operationer oxå är väldigt viktiga att visa, för det är ju inte bara jag som mår skit många opererade gör det....

Meddelar er när det är dags att köpa Allers ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0