25 dagar på sjukhus...

Det är helt sjukt vad länge jag har varit här och än är inte denna sjukhusvistelse slut.
Dagarna här har flytit på rätt bra trotts att jag har en sjuk hemlängtan...
Dom tog ju bort min spasmofen smärtlindring och satte in dolcontin 60mg i stället morgon och kväll och det har fungerat riktigt bra, och dom som tjata om att jag va tungt beroende av spasmofen injektionerna och att jag skulle få svår abstinens när den sattes ut kan hoppa upp och sätta sig på ngt...
Det har inte varit några problem alls och jag har inte varit abstinent för fem öre, så återigen jag är inte beroende av mediciner, jag är däremot beroende av att få vara smärtlindrad, en jävla skillnad!
Det har inte verkligen inte hänt så mkt sen sist, jag har bara väntat på att dagarna ska gå så man kommit närmare dagen då jag ska få en peg och kanske snart få komma hem...
Jag har ju fortsatt vis fått mitt näringsdropp varje natt, 1440ml...
Dom har tagit prover då och då och jag fick ju två doser järn i dropp för att få upp blodstatusen, den va ju på 83 därför jag inte fick peg vecka 11 men nu kollade dom och nu är den på 94 =))))) och bara den va över 90 så va det okej att sövas och få peg.
Så i morgon smäller det, weeee, ja jag är ju livrädd oxå... men det känns som ett enormt steg i rätt riktning.
Så då håller vi tummarna på att inget knas händer..
Personalen har i det stora hela varit toppen, visst det finns ju några som är lite bittra men det är dom mot alla och inte bara mig, så denna gång har denna sjukhusvistelse varit helt okej, och ni kan ju bara ana hur skönt det har varit jag som va så rädd för att hamna här igen, men mycket måste ha hänt sen sist med olika personal byten och annan bättre mänskligare attityd så nu kan jag inget annat än prata gott om personalen på avdelningen... och det är bra =)
Nu är jag hur som helst uppsatt på akutlistan för peg under morgon dagen, men jag vet inte när utan det kan bli när som helst i morgon, och jag lovar att uppatera så fort jag kan...

Jag har ju beställt alla mina journal kopior, allt, alla anteckningar som gjorts alla undersökningar, röntgen ja rubbet... allt från första kontakten med kirurg tills nu den 2/3-2012 jag bad att få detta vård tillfälle utskrivet då vi va klara med allt som ska hända...
Det blev iaf en bunt på 127 sidor och en kostnad på 550kr ;) visste inte att det kostade, men det spelar igentligen ingen roll för jag ville ju ha kopiorna, jag har inte orkat kolla igenom dom, men det ska jag allt göra så fort orken kommer...

Mycket som rör sig i mitt huvud nu, oron inför i morgon och sånt...
Så jag ska stänga ner min svarta pärla, men lovar er att uppdatera så snart jag orkar och eftersom jag är tillbaka med internet så kommer jag återigen försöka skriva varje dag... =)
Tack för att ni finns kvar trotts att jag inte varit här på ett tag....

Ni är bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0