Dagen med stort D!!

Först vill jag verkligen från hela mitt hjärta tacka alla er som gjort min dröm verklig, nu har jag en alldeles ny svart och fin notebook =) (ska köpa rosa plastfilm så fort vi hittar ngn)
Så nu kan inget stoppa mig, bloggandet kommer inte sluta på lååååånga vägar men jag hoppas en vacker dag att jag ska kunna skriva om annat än elände...
Så återigen tusen tusen tack <3

Nu till dagens möte som startade kl 10.
Det va ju jag, min mamma och min psykolog samt ett patientombud, en sköterska från avdelningen och kirurgen.
Jag och mamma va väl riktiga nerv vrak båda två.
Men det va ett riktigt trevligt och bra möte =) och ni kan ju bara ana hur skönt det va, inga oklarheter ingenting.
Röntgen jag gjorde för drygt en vecka sedan visade inga konstigheter, och när detta sägs kände jag att helvete nu får jag åka hem utan hjälp, men jag hade fel =)
Kirurgen frågar mig vad jag tycker är det viktigaste just nu, och jag säger då näringsdropp och smärtlindring, han höll med mig!!
Så summan av alltihop, det som bestämdes är följande...
Jag kommer nu ligga inne ett bra tag och idag ska näringsdropp kopplas på, och under helgen kommer jag få näringsdropp och fortsatt spasmofen behandling (känns så bra att både få näring och vara smärtlindrad)
I början av nästa vecka kommer dom sätta in en cvk, det är som en liten dosa som sätts in under huden vid halsen och där i kan jag få näring samt att dom kan ta blodprov i den.
Mina kärl är så små och sköra att det är så mkt lättare om man har en cvk.
Och efter ytterligare någon/några veckor ska dom sätta in en peg, det är en slang dom sätter från magen in i den bortkopplade magsäcken och i den slangen kan man "spruta" in näringen och det går att sköta i hemmet så då får jag vara hemma...
Och när jag tillslut är stark nog då blir det operation, och om dom då inte skulle hitta problemet så kunde de bli tal om att återkalla gbp operationen, men det är långt fram och man får ta ställning till det då...
Men det känns så SKÖNT att det äntligen händer ngt och att man äntligen tog mig och mitt på allvar!!
Än så länge har alla jag stött på varit så trevliga och det har varit så oerhört skönt ska ni veta.
Och jag har fått ett eget rum med ;) prata om lyx =)
Så nu har ni fått lite mer uppdaterat, men jag skriver snart igen <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad glad jag blir för din skull att det verkar ha vänt. Hoppas att dagens datum för dig ska bli den dag då allt vände och du fick den hjälp som du så väl behöver. Massor av styrkekramar och en trevlig helg önskar jag dig

2012-03-02 @ 17:53:16
Postat av: Malin

STORT grattis, va underbart att läsa!!

Lycka till, jag ser fram emot att läsa

om dina framsteg. :)



Ha det gott / Malin

2012-03-02 @ 17:54:30
Postat av: Styxx

Åååå UNDERBART!!!!Och att allt gick så bra GRATTIS...

2012-03-02 @ 17:58:18
Postat av: Catharina

Är sååå glad för din skull!!! Kramar!!

2012-03-02 @ 17:59:16
Postat av: Agnes

Vet du vad som gör mig glad, Linda?

Jo, att läkaren har en vårdplan klar redan i detta skede.

Nu kommer du att få hjälp.



Grattis till eget rum, hoppas att du får vila, näring och möjlighet att få fokusera på dig själv nu.

Allt annat löser sig.

2012-03-02 @ 18:05:25
URL: http://slottet-godmorgonsol.blogspot.com
Postat av: Pia

Härligt Linda! Jag följer din blogg med spänning ska du veta ... Hoppas att allt ska få gå åt rätt håll nu. Och att du snart ska få må bättre. pepp pepp på dig! Du gör det så bra! Kram/Pia

2012-03-02 @ 18:06:24
Postat av: UllaBella

Äntligen!

Har följt din blogg länge och hoppats på att du äntligen skulle få hjälp i dag. Njut allt du kan av näringsdropp, nya datorn och att du kommer få hjälp.

Din glädje är min!

2012-03-02 @ 18:14:51
Postat av: carina

ÅÅÅÅ va gött nu kanske vi kan få tillbaka våran gamla Linda igen ....helt underbart att någon äntligen lyssnar många kramar från mej...

2012-03-02 @ 18:14:59
Postat av: Mille

Vad underbart att Du äntligen får hjälp. Jag hoppas att Du kommer att bli bra (förstå mig rätt) så pass fort så att Du får komma hem till Din familj. Är så glad för Din skull! Detta har vi väntat på allihop som läser Din blogg...



Många kramar på Dig =)

2012-03-02 @ 19:22:35
Postat av: Doris

Jag blir så gladför din skull, och ur mina ssk ögon låter detta som en bra plan och behandling. kraaam

2012-03-02 @ 19:34:57
Postat av: Jenny

Härligt!

Vad glad jag blir att du äntligen får hjälp.

Trevlig helg. Kram

2012-03-02 @ 19:39:14
Postat av: Åsa

Härligt !

Nu händer det saker !

Är så gladdddd för din skull !!

Härligt :)



Kramar !!

2012-03-02 @ 19:51:44
URL: http://asany.blogg.se/
Postat av: Milla

Helt underbart ju! Skönt att ni kämpade på! Trevlig helg tjejen! Krams

2012-03-02 @ 19:54:59
Postat av: Ylva

Så underbar läsning....börjar nästan gråta. Har skämts så att jag inte kunnat bidra med mer pengar än vi gjort men det gör ju visst ingenting när det finns fler som hjälper till! Lycka till nu och så hoppas vi att allt går rätt till i din vård från och med nu! Kram!

2012-03-02 @ 20:18:32
Postat av: Joanna

Underbart att läsa!

Lyck till nu!



Kram!!

2012-03-02 @ 20:27:44
URL: http://www.Kiikop.bloggplatsen.se
Postat av: Ellinor

Tårarna trillar samtidigt som jag jublar att du äntligen får vård,du/ni har lidit alldeles för länge!Behandlingsplanen låter helt ok i mina sjuksköterskeöron,cvk och peg kommer att ge dej en helt annan livskvalite!Önskar att jag kunde sitta bredvid och hålla dej i handen*ler*kramis

2012-03-02 @ 20:54:32
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Katja

Är såååå glad för din skull <3

2012-03-02 @ 22:30:02
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Carina Andersson

Så skönt att du nu blir tagen på allvar. Annars hade vi fått undersöks läkarens syn. Så glad för din skull. Kram

2012-03-02 @ 22:56:55
Postat av: Lotta

Läste om dig idag för första gången och himmel vad du har varit med om.

Jag har själv bestämt mig för att göra en gbp och hoppas verkligen att jag ska klara mig utan dina problem. Jag är verkligen glad för din skull att du har fått gehör för dina långdragna problem och det ska bli intressent att fortsätta läsa om dig. Lycka till och en kram från en främling;)

2012-03-02 @ 23:47:20
Postat av: Marie-Louise

KRAMEN min ÄLSKADE VÄN.. Jag är så otroligt LYCKLIG så du anar inte.. Jag fick en sån energi efter att fått ditt underbara korta sms igår.. "INLAGD" stod det kort och gott. Det underbaraste sms man kan få.. ;)Idag lördag kommer jag till dej med flera påsar som du önskat dej.. KRAM KRAM din vän

2012-03-03 @ 07:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0