Kontraströntgen...

Japp igår va det dags att dricka den där super underbara tjocka kontrasten...
Vilka diskutioner det vart!!!
Jag fick en burk som skulle drickas upp på 10-15min sen efter ytterligare 30min skulla jag ner på röntgen, denna gång skulle dom lägga focus på tarmarna.
I denna burk kunde de kanske vara ca 3dl kontrast, och återigen kom paniken.
Jag försökte förklara att jag aldrig skulle klara att dricka allt det på 10-15min eller överhuvudtaget, det va ju massa.
Till svar fick jag, detta är ju för din skull det är viktigt att röntgen görs.
Ja säger jag jag vet, jag vet hur otroligt viktigt det är men när jag inte kan!!! dels för smärtorna och sen va det på tok för mkt.
Jo men nu får du dricka upp detta sa dom, men återigen sa jag att hur gärna jag än vill dricka upp allt så kan jag inte, men hon lyssnade inte på det...
Men jag kämpa och kämpa, mådde jätte illa och magen trodde jag skulle brista på riktigt denna gång =( men jag fick i mig lite mer än en och en halv dl =) men sen va de sten kört och hade jag druckit bara pytte lite till hade jag spytt och då hade allt blivit förstört...
Ner på röntgen 11.30.
Får veta sen att det nog skulle bli aktuellt med mer bilder, så ner igen kl 16.
Sen när jag tror vi är färdiga för dagen kommer en sköterska in och säger att jag ska va nere kl 21 oxå...
Och när kvällspersonalen börjar får jag veta att jag ska va där som nu på morgonen 7.30..
Så nu får vi se om det ska tas ytterligare mer bilder under dagen....

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Förstår att det känns jobbigt, men för en månadssedan visste du inget om allt detta! men nu felsöker de allt! det är bara positivt, för då lär de nog hitta vad som felar dig... <3 och du kan bli friskare, många styrkekramar från lisbeth

2012-03-09 @ 09:20:22
URL: http://minresamot.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Jag led verkligen med dej igår.. Det verkade INTE som de VILLE förstå då du förkalrade för dom att du inte kunde dricka mer.. Utan ställde på att gör si och gör så..ta lite till iallafall.. Pina i dej. Ja, men.. Var det inte bättre att ha det du fått idej istället för att SPY upp allt ?? man kan undra ibland.. Himla skönt att det finns goa personer där oxå.. de underlättar ju..

Gött att vi fick ta sängen ner.. Fick ju styr hjälp ner.. Och MYCKET beröm fick jag för jag var BÄTTRE än övrig personal att köra sängen.. ;) Kändes gött;) Så vi tog ju oss upp själva.. Det gör ju inte ens personalen, utan de SKA vara två.. ;) Bra att de NU fortsätter röntgen och ser vart det tar vägen.. Vore ju bra om de kunde göra detsamma med "fast" föda.. Så de kunde följa även det..

KRAM KRAM min underbara vän..

Ses på MÅNDAG.. Blir nog en HEL DAG igen..

Fast denna gången är det JAG som ska på röntgen.. (MR av min axel)

2012-03-09 @ 09:33:54
Postat av: Niklas

Hej



I morgon kommer jag att få skäll av min hustru för att jag är så trött... Började läsa din blogg vid 22 och är inte klar förrän nu nästan 4:30. Blev så tagen av din berättelse, kan bla. Inte förstå varför du inte fått dropp förrän nu.



Önskar dig all lycka och är så glad över att du trots alla problem har din man, era barn, din mamma, dina vänner som ger dig sitt stöd.



Själv så funderar jag också på en op. har diabetes med högsta möljiga doser av metfornin, insulin, victoza, men ändå kassa värden (förändringar i ögon, känselbortfall i fötter etc.) vill i så fall helst ha en gastric sleeve, då de inte rör tarmarna vid en sådan op. men i vgregionen säger de bara gbp, så det blir nog till att betala själv i så fall.



Än en gång all lycka med din fortsatta vandring



/Niklas

2012-03-10 @ 04:28:21
Postat av: Liza

Usch! Hoppas dom kan se något knasigt så det går att åtgärda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0