Detta är I-a´s berättelse

Hej jag heter I-a, jag gjorde min gastric by pass 24/4-2012 redan dagen efter min operation mådde jag pyton men tänkte väl som man gör mest att det är normalt att man ska må såhär efter operation.
Men det blev inte bättre och jag kunde inte få i mig någonting ätbart i magen, samt den fruktansvärda magsmärtan som satt i hela tiden.
Jag avvaktade men åkte sen in till akuten här i Linköping dom kunde inget om gastric operationer och som patient så fick jag en morfinspruta och sen blev jag hemskickad.
Dagen efter ringde jag upp Motala där jag gjort min op av (Piiiiiip) och han ringde upp mig och sa att jag bestämt var tvungen att åka till Norrköpings sjukhus det är där dom tar hand om komplikationerna.
Så jag fick komma dit och blev inlagd 35 dagar pga förträngningar,opererat in ett stent som ska vidga tarmen,magsår m.m.
Hittills så har dom gjort 4 ballongvidgningar, alla tänkbara röntgenundersökningar med kontrast i blodet, samt dricka kontrast samt buköversikter.
Ultraljud på gallan m.m Jag har konstant illamående,kräks ofta och har ingen aptit och smärta i magen.. värken strålar ut i ryggen.
Senaste gastroskopin dom gjorde så blev jag så ledsen när jag fick träffa läkaren för han gjorde ett uttalande att mina smärtor och illamående var psykiskt.
Jag blev alldeles paff.
Nu så har jag fått känselbortfall i båda mina ben samt rasat 40kg i vikt på 4 månader, har ingen ork utan ligger mestadels i sängs då jag inte har ork att vara uppe mer än korta stunder.
 
 
(jag blir lika ledsen varje gång någon berättar sin historia där det inte gått bra, men lilla gumman du ska se att vi finner en lösning för dig oxå, du ska oxå få må bra och leva lyckligt <3 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0