Gastro Tuben

Något är knas med den så är det bara, jag har iof aldrig haft en och jag har heller aldrig träffat någon som har en.
Men jag känner att något är galet, bortsett från att det är väldigt irriterat under plattan och det blir sårigt lätt, blöder.
Som jag sagt innan så kommer det vätska ur hålet.
Men den sista tiden har det inte varit så mkt och det har ju jag tyckt varit jätte bra, men idag vet jag varför.
Den sista tiden har jag varit jätte dålig på att ta välling och då menar jag verkligen super dålig.
Men så tänkte jag idag att nu får jag ta mig i kragen och iaf få i mig en eller två välling om dagen (ska ju ha tre)
Jag tog första påsen på en timma, lite mer.
Blev dålig, tror det gick lite för fort ändå =( magen blev som största ballongen och jag hatar känslan som kommer med det.
Men jag upptäckte när halva påsen välling kommit i magen att det börja rinna så mkt mer från hålet och när magen va full av välling rann det ännu mer =(
Jag förstår inte vad detta är och varför det gör så =(
Men det är inte välling som kommer iaf, det har annan färg o annan lukt *urk*
Sen skulle jag försöka mig på påse nr 2, men jag fixade inte att ta hela då det rinner ut gojs tycker det är så vidrigt =(
Och jag känner mig verkligen som världens ÄCKEL PECKEL och ja hatar det.
 
Har inte kunnat acceptera att jag har den än, tycker det är vidrigt med en slang ur magen =(
Tycker att jag är vidrig och äcklig.
Och jag har även haft en riktig tjockis dag, känner mig riktigt tjock idag =(

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej Linda!

Jag läser din blogg emellanåt men har väl som de flesta inte skrivit så mycket. Någon gång bara. Jag har hur som helst stor erfarenhet av gastrotuber via jobbet och tänkte ge dig lite tips.

Köp ett gäng små kompresser, typ 7x7cm. Klipp ett snitt i dem, till mitten. Köp hudvänlig tejp. Varje morgon tar du en kompress och spritar den med lite handsprit sen sätter du den under plattan. Tejpa med tejpen på en av sidorna så att den sitter kvar. På kvällen tar du bort den, gör rent med tvål och vatten och sätter dit en ny på samma sätt. Upprepa detta varje morgon och varje kväll så kommer infektionen bli mindre och du kommer heller inte få skav under plattan. Det kan vara bra att "putta upp" plattan en liten bit när man tvättar rent, så man kommer åt ordentligt.

Hoppas du får ordning på det hela. Var också noga när du tar vällingen att ta den långsamt. Det gör du kanske redan iofs. Men tar man den för fort så mår man jätteilla och får ont i magen. Du vet väl att du också kan ta medicin direkt via slangen? Bara krossa och stoppa i sprutan, sug upp vatten och skaka och spruta in (långsamt).

Vilka sprutor använder du? Olika aggregat kan också funka olika bra, testa att byta!

Mvh Susanna

2012-09-13 @ 23:07:46
URL: http://menvisst.com/
Postat av: binisen

vet hur det är med sårig och varig slang i magen då jag själv fick ha en ett tag för att tömma magen på koagulerat blod efter min gbp

2012-09-14 @ 08:36:16
Postat av: Maria

Jag levde flera månader med gastrotub efter min gbp och den varade men ajg fick penecillin och en sköterska la om den tre-fyra dagar i veckan på vc tills det hade läkt.
När dom drog slangen kom det massor med vätska ur hålet så min fundering när det läcker när du ger dig välling är att den kanske har kanat ur lite så det rinner bredvid men jag hoppas dom kollat det nu när du är inne :)
Hoppas du är hemma snart. / Maria

2012-09-17 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0