hemma igen

Då va man på hemmaplan igen.
Vet inte hur detta kunde hända men antibiotikan sattes ut så i tre dagar fick ja den och den hjälpte, svullnaden gick ner lite eller rätt mkt faktiskt.
men en sak är säker och det är att morfin biter inte alls bra på mina smärtor (funkar inte på min mor heller fick jag veta idag) jag har ju haft morfinplåster sen jag kom hem och ärligt kunde ja lika gärna haft vanligt plåster så jag har mest varit utan. på sjukhuset nu har ja ju fått morfin intravenöst när det varit jävligt men det har bara tagit de yttersta topparna av smärtan men inget mer :'(
Så efter prat med kirurg valde vi att sätta ut all morfin och det känns riktigt bra.
Vi pratade olika smärtlindring och jag fick nu en ny som jag tar då jag verkligen behöver det o det känns bättre än ha en massa som ändå inte funkar och givetvis hoppas jag på denna.
Allt har i slutändan ändå handlat om att jag ska ta upp allt på mötet med min kirurg så vi får väl helt enkelt vänta på det.
Kirurgen som skrev ut mig har jag träffat en gång för länge sedan riktigt trevlig o förstående.
Innan ronden stötte jag på en av de "gammla" kirurgerna som gav rätt bra med svar på mina frågor men även att jag ska ta upp det jag undrar på mötet..
Summan av detta är att jag är hemma mår fortfarande skit.
Tillbaka på ruta ett med andra ord :-(

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hoppas att du får bättre smärtlindring nu.Hur ser huden runt tuben ut,blev det bättre?Funderade på morfinet(jag tål inte heller morfin)satt dom ut allt eller trappade dom ner dosen?Jag har fått fasansfull abstinens när dom har gett mig mycket när jag har legat inne eller även i ambulansen och sedan när jag har "kvicknat till"och sagt att jag inte tål morfin så har dom tagit bort det och jag har blivit jättesjuk(som om det inte räckte med tarmvreden*s*)Krya på dej sötis

2012-09-18 @ 22:12:24
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0