Tänderna....

Som om inte allt annat hade räckt så har jag sån fruktansvärd tandvärk =(
Jag har tandläkarskräck så det skriker om det sen har jag förvisso ändå inte råd att gå dit.
Ni kan ju tänka er hur mina tänder mår =/ 5,5år av kräkningar och en massa mediciner =(
Jag sköter ju min munhygien men det hjälper ju inte att jag borstar tänderna typ hundra gg om dagen, eftersom jag borstar efter var gång jag kräkts oxå, någon sa att man inte skulle borsta efter att man kräkts men seriöst finns det ngn som inte gör det?
Man vill ju få en fräch smak i munnen...
Skulle lätt kunna dra ut alla tänder och sen ha löständer i stället.
Tänderna trasas sönder och det lossar flisor då och då, hur roligt är det?
Jag va ju på sjukhustandvården för ett tag sedan då dom fick söva mig för att fixa tänderna, dom var i dåligt skik och hon fick dra ut 2st.
Hon sa att det berodde mkt på kräkningar och medicinerna.
Så ja denna skit operation sabbar varje del av min kropp, helt otroligt

Kommentarer
Postat av: Joanna

Förstår att man vill borsta tänderna efter man kräkts, men man bör inte göra det för det är frätande på tänderna och då "gnider man in det frätande" mot tänderna. Så tandläkarana rekomenderar att man inte bortstar precis efter man kräkt.
Kanske går det bara skölja munnen istället? Så gott det går, och sedan vänta en stund innan man borstar. Bara en tanke.

Hoppas du får må bättre snart!!

2012-09-07 @ 09:56:00
URL: http://www.frumittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0