Orkar/ Orkar inte?

Så ledsen jag känner mig, får bita mig i kinden för att inte låta tårarna komma.
Igentligen vet jag inte varför för jag har ju haft det så här så länge så det e ju inget nytt.
Hungern är ändå fruktansvärd och lika så med smärtorna i mage/tarm.
kanske det är hopplösheten som sköljer över mig då han sa att det är inte säkert det blir bättre, och hopplöseheten att veta att jag ska ha det så här ett tag till.
Sen har vi ju den enorma rädslan att bli opererad på KSS, och nu handlar det inte bara om mig utan deras bemötande mot patienter och ibland känns det inte som om dom har kompitensen till dom operationer dom gör..
Och att vara så beroende som man är när man är ny opererad och personalen oftast varit så vidriga o elaka...
Kommer ihåg när jag gjorde min gbp och efter open när jag efter ett tag vart lite bättre o hamnade på avd så va dom inge trevliga alls =( mamma va så arg för jag berättade för henne och hon såg ju själv, så hennes finska temprament kom fram o hon jagade rätt på alla o skrev ner deras namn haha...
Och en annan gång när jag låg på samma avd efter en op så hamnade jag i en stor sal, och på övregastro avd ligger de många gammla då va det en kvinna mittemot som ringde på personal för hon behövde hjälp till att gå på toa, deras svar va att det hann dom inte nu o det fick ju hon förstå så dom gav henne ett bäcken istället!!!! Tyckte så synd om henne =( o eftersom jag va rätt ny opad kunde jag inte hjälpa henne, usch vad jag mådde dåligt...
Sen är det ju allt folk skrivit o berättat för mig om just KSS deras historier om hur dom blivit bemötta och hur behandlingen varit =( fyy...
Och som jag skrivit innan Underbara Lisa som inte fått hjälp utan dom bara skickat hem henne hela tiden och om hon inte hade lyckats söka sig till en annan akutmottagning hade hon med störst sannolikhet inte levt idag =(
Detta får mig INTE att känna mig trygg och iom allt detta ökar ju då givetvis min ångest o allt vad det innebär.
Tyvärr har jag inte den möjligheten att jag kan åka till ett annt sjukhus pga olika problematiker jag har =( och ingen av oss i fam har ju bil =( sen att vara ensam på ett sjukhus långt bort det fixar jag inte för om det är ngt när jag är på KSS är det inte så svårt att få dit ngn.
Men hur det än må vara så har jag bestämt mig att allt som hänt både med mig och med andra patienter, och alla som blivit kränkta o inte trodda på, behöver få fram sin rätt till en rättvis vård med ett bra bemötande utan kränkningar.
Så anmälan ska göras det ska ni veta, och jag hoppas att ni som upplevt olika negativa saker spelar ingen roll om ni tycker dom är små så är det ju ändå fel, så ni får gärna kontakta mig för ju fler namn som anmäler ju mer måste ngt hända..
För det får ju INTE gå till så här!
Vi är ju beroende av vårat sjukhus och vi ska inte vara rädda eller må dåligt för att vi ska behöva söka vård, nej nu måste de ske en enorm ändring på KSS punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kom igen nu Linda,det som har varit är historia,NU ska du bli frisk,leka med dina barn,äta god mat,sola och dansa,det är NU ditt nya liv börjar!!!Släpp taget och försök att tro,då är du en bra bit på väg...och du vet att jag håller dej i handen!Kramis

2011-03-09 @ 08:50:26
Postat av: M

Hej, hittade hit via en annan blogg och det första jag tänkte när jag hörde dig på TV var "hon måste ju ha en för trång passage!?".

Det första jag hörde/läste om när det gäller folk som har fått problem efter en operation är just att passagen blivit för trång så maten inte kan ta sig förbi och istället spyr man.



Jag fattar inte hur dina kirurger har kunnat missa (medvetet eller omedvetet eller totalt okunniga??) det är mig en stor gåta.



Det mest tragiska med ditt "fall" är att du inte har Möjlighet att byta sjukhus, trots att det är uppenbart att det är det du behöver.

Det är lite som att den som har det tufft från början inte ska få det lättare heller..



Jag var väldigt kritisk i mitt blogginlägg i min egen blogg för några dagar sen när jag kommenterade det kommande programmet, MEN jag är inte den som är den och jag ändrar verkligen åsikt nu när jag läser din blogg och vad du råkar ut för hela tiden.



Jag skriver ett nytt inlägg och länkar till din blogg om det är ok?

Säg till annars, så tar jag bort den igen.



Jag kan bara säga Lycka till och hoppas dina tankar kan bli lite mer positiva så du inte känner oro och rädsla inför den kommande operationen. Det kommer gå bra!!



kram

M (dock inte samma M som kommenterade i nåt annat inlägg tidigare)

2011-03-09 @ 10:15:32
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: elsa

Hejsan

Man blir verkligen berörd när man läser din blogg, men sen kommer det också lite frågor i huvudet som tex läste du på mycket vad det innebär att bli gbp opad innan du gjorde din op?,



träffar du samma läkare/kiurig hela tiden?



Har du bett om att de skickar vidare din provsvar till andra som också arbetar med GBP OP?



Jag har dock avbokat min op och står i den långa kön nu, men på infomötet fick man en massa info om biverkningar med mera och vad som kan hända, var på infomöte på aleris i skåne.

Man blir lite förvirrad när man läser din blogg...

Samtidigt väldigt tagen och arg på hur du har blivit behandlad.

Hoppas nu du blir bättre och att den nya opratioen kan hjälpa dig.

MVH

2011-03-09 @ 11:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0