En uppdatering....

Som ni vet gjorde jag ju en röntgen i gbg och härom dagen fick jag ett brev från kirurg...
Orkar inte skriva av hela men skriver ner lite av det som står, bla står det att smärtenheten på östra samt i borås har inte resurser och inget att erbjuda, så det som kvarstår är då uppsala men med tanke på vad man sett på röntgen avvaktar man med detta.

"När du däremot får i dig kontrastladdat bröd hittar man en uppstockningstendens vid övre fickan precis på det sätt som vi misstänkt men som vi inte kunnat sätta fingret på och bevisat tidigare.
Detta stödjer den fundering vi haft tidigare på att försöka göra en operation och med ett så starkt objektivt fynd som röntgen ger tycker jag att det är det som ska vara nästa steg..................
I första han måste vi inrikta oss på att behandla de fysiska besvär som upphakning av mat i fickan orsakar.
Som vi pratat om är detta ju ett riskfyllt ingrepp men är det så att du är intresserad av att jag och en kollega gör operationen erbjuder jag mig att göra det här på Kss i skövde.
När du läst igenom detta och funderat en stund kan du höra av dig till gastrosköterskan."

Och jag funderar och funderar, beslutsångest till tusen =//
Som ni vet så efter varje ingrepp då jag ska ha blivit "lagad" har jag blivit så mkt sämre och vad säger att det ska lyckas denna gång när även kirurgen skriver att det är riskfyllt.
Vet att när jag skrevs ut sa en annan kirurg att dom diskuterat och ville helst inte operera mig igen pga att det va så komplicerat att sätta gastrotuben så att göra ett större ingrepp skulle vara oerhört svårt.
Jag ska boka en samtals tid med kirurgen för jag behöver få veta exakt vad dom ska göra och varför just denna open är riskfylld när inte den för ett och ett halvt år sedan va det.
Vågar jag riskera att bli sämre, eller att det går käpp rätt åt helvete på riktigt?
Skulle jag orka med att bli sämre skulle jag fixa det?
Fan varför kan inte saker bara vara enkelt... nejdå nu ska man ha en massa ångest inför detta beslut i stället...
Jävla bajs operation.... *morr*

Välkommen tillbaka mina goa läsare till denna glada possitiva varma blogg *ironi* =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0