Hade ett samtal i veckan

Pratade med en kvinna i veckan och jag blev så himmla glad av allt hon berättade.
Under min uppväxt har jag alltid velat ha hjälp med vikten och jag och en barndomsvän har alltid pratat om att det borde finnas ett internat för dom med övervikt liknande ett behandlingshem där du kan lära dig att bryta dina dåliga vanor och börja leva ett mer aktivit liv.
Som vuxen men även för yngre och då är det ju viktigt att familjen oxå följer med för att lära sig laga rätt mat och motionera rätt.
Men vet ni, nu finns det ett sådant ställe =) Det är fortfarande i start fasen och jag kommer skriva betydligt mer om det och lägga ut kort m.m
Här är tanken att du bor på internat i 26dagar och att dom individuellt tar fram ett kost program (finns utbildad kostrådgivare) och det finns även utbildad personlig tränare.
Detta är ett gift par som har jobbat fram detta koncept under en lång tid.
Nu gäller det att nå ut till folket och framförallt sjukvården så dom i stället för att enbart lägga fram gbp operationen som ett alternativ nu även skulle kunna lägga fram detta för alla vill inte bli opererade och jag anser ju att denna operation ska vara den absoluta sista utvägen, den görs på löpande band nu och det är så fel.
Nu finns det ett annat alternativ vilket känns så underbart, önskar att det hade funnits förr då hade jag inte tvekat att åka dit för trots att det är en kostnad så handlar det ju om ditt liv och mående och av deras koncept tillkommer inte en massa komplikationer som vid en gbp op.
Jag är lite nyfiken om intresset finns där ute hos mina läsare, ni som inte gjort denna op eller om ni känner ngn som vill gå ner i vikt men inte operera sig...
Här gärna av er, och mer info om detta ställe kommer att komma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0