svar på kommentar...

askungen om Jag vill ju leva..:
hej

det låter som du äter helt fel saker, du väljer inget lättsmält direkt, prova lite yogourt och flytande former så som soppor.
Vindruvor är ingen höjdare för ngn matsmältning egentligen.
Och saltringar och annat skräp är väl inget att ha?
Kött?
Du skall tugga sönder allt ordentligt, och äta långsamt. Välja bättre mat och lättare mat.
En GBP trodde jag inte kunde spy alls.
Men suck.. trist när det inte fungerar.. Nu vet jag ju inte hur länge sen du opererades men vad sägs om näringsdryck om du nu är så yr och illamående och inte kan få i dig riktig mat?
Bara en fundering.
Strunta i grönsaker och frukt och svårsmält och fullkorn och fibrer. Sådant sabbar våra magar...
:(
Men det är bara att göra det bästa av det hela.

Hej Askungen.
jag opererades januari 2007 och problemen började väl 4-5mån efter open.
Jag har provat ALLT, näringsdryck silade soppor, kött finns inget jag inte försökt med under åren som gått.
Nu funkar det rätt okej med kaffe och lättsaltade skruvar o då suger jag fast vid det hur mkt skräp det än må vara.
Igår tex försökte jag igen, jag försökte med potatis soppa utan bitar (kräktes o fick sjukt ont) Jag försökte med smörgåsrån (kräktes) provade en sked av min yngsta dotters mat, mixat kött och potatismos (ont och kräktes)
Av näringsdryck som jag fått utskrivet av sjukhuset, får jag så ont, dumping och kräks.
Vill oxå poängtera att  gudarna ska veta om jag äter ngt jag måste tugga tuggar jag så sjukt noga, äter mer sakta än vad som ska behövas.
Och nej vi gbp opad ska väl inte kunna kräkas, men det finns så många som gör det vilket är för mig ett frågetecken.
Som min livssituation är och har varit så spelar det ingen roll vad jag försöker och en sådan situation som jag o många med mig har går det inte att göra det bästa för man orkar inte då inget hjälper..


Anna om Tårar..:
En sak som slår mej när jag läser din blogg är om du provat att söka annan läkare jag får känslan av att du går till samma läkare och samma sjukhus trots att du inte är nöjd med vården där.
om du inte redan provat så hade jag letat upp en privat läkare.

Hej
Dels så har jag vissa problematiker i mitt mående som gör att jag har så svårt att ta mig någonstans överhuvudtaget, och det är tillräckligt svårt att hitta ngn som kan köra mig till KSS.
Och vad det gäller privat så har jag inga pengar i världen till det då fk har strulat till det för mig



Kommentarer
Postat av: Ann Solander

Jag har inte läst hela din blogg, men ska göra det.

Men jag får en känsla av att det handlar om mycket psykist hos dig. Kanske jag har fel, men har man så ont som du har eller kan man inte äta efter open, då gör man ALLT för att rätta till sina problem. Du har många ursäkter för att inte uppsöka någon annan läkare.



Märkligt att du kan kräkas efter open, hur kommer det sig. Maten åker ju rätt ner i tarmen, hur i hela friden lyckas du få upp den igen. Skitsak kanske men låter märkligt i mina öron. Är det en GBP du har gjort ?

2011-03-09 @ 16:51:56
URL: http://solanderbay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0