Blir lika ledsen varje gång =(

Sammtidigt känner jag mig hedrad över att andra skriver till mig och berättar sina historier, men det gör ont att det finns så sjukt många därute, mer än man någonsin kunnat ana.
Och jag vill mer än gärna ha kontakt med er som dragit nitlotten i dessa operationer för jag vet själv hur otroligt viktigt det är med att ha ngn som förstår vad det är man går igenom och man behöver stöd.
Nära och kära försöker med det är inte samma sak som en som faktiskt genomgår eller genomgått samma sak.
Då försöker man inte bara att förstå och sätta sig in i hur personen har det, utan man vet hur det är för man är där själv eller har varit..
Fick ytterligare 2 kommentarer på bloggen nu när jag haft "semester" som jag såg nu när jag loggade in..


Anna "I-a"om Sommar och semester:
Hej Linda! Jag googlade och hittade din blogg av ren tur och det är jag glad för att jag gjorde. Jag gjorde en gastric by pass 24/4-2012 redan dagen efter min operation mådde jag pyton men tänkte väl som man gör mest att det är normalt att man ska må såhär efter operation. Men det blev inte bättre och jag kunde inte få i mig någonting i magen, samt den fruktansvärda smärtan som sitter i magen. Jag avvaktade men åkte sen in till sjukhuset här i Linköping dom kunde inget om gastricpatienter så jag fick en morfinspruta och sen blev jag hemskickad. Dagen efter ringde jag upp Motala där jag gjort min op av (Piiiiiip) och han ringde upp mig och sa att jag var tvungen att åka till Norrköpings sjukhus det är där dom tar hand om komplikationerna. Så jag fick komma dit och blev inlagd 35 dagar pga förträngningar,opererat in ett stent som ska vidga tarmen,magsår m.m Hittills så har dom gjort 4 ballongvidgningar, alla tänkbara röntgenundersökningar med kontrast i blodet, samt dricka kontrast samt buköversikter. Jag har konstant illamående,kräks ofta ingen aptit och tokont i magen.. värken strålar ut i ryggen. Senaste gastroskopin dom gjorde så blev jag så ledsen när jag fick träffa läkaren för han gjorde ett uttalande att mina smärtor och illamående var psykiskt. Jag blev alldeles paff. Jag önskar få lära känna dig Linda och även andra som också lever med en gastric by pass baksida. Kram på er //I-a


Linda E om Varför hör man inget????:
Jag är ytterligare en med komplikationer och har ifrågasatt varför dom inte bromsar op och tar hand om dom som är opade redan??
Ingen vill ta tag i en utredning av alla problem som kommer efter op utan fortsätter som om inget sånt sker!?
Ligger på sjukhuset med näringsdropp och kom hit när vågen stod på 41,6 kg,normalt?? NEJ!


Tänker på er tjejer!
Tänker på er alla därute som inte mår bra och ni får mer än gärna kontakta mig på [email protected] jag har samma msn...
Kan jag finnas där för någon så ställer jag gärna upp, man behöver ngn att stötta och puscha på när orken och motivationen sviktar, jag vet.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0